Témata jednání:
- ekonomická situace ČP – úspory, ohrožení pracovních míst
- organizační změny
- zrušení 29 neobsazených míst v rámci HS
- v návaznosti na rušení manažerské pozice v úseku ICTG – Manažer specializovaného útvaru PKU – dochází i k posunutí struktury v rámci tohoto úseku
- změny v systému TP
- ÚLZ – Front Office – pro jednotlivé divize – 1. 7. 2020
- informace o záměru organizační změny ve specializovaném útvaru Postkomplety s datem účinnosti realizace od 1. 10. 2020
- organizační změny HS – zrušení 101 pracovních pozic – hromadné propouštění
- návrh směrnice „Výkon práce mimo pracoviště zaměstnavatele (home office)“
Apel na zaměstnavatele, aby projednávání organizačních změn probíhalo s dostatečným předstihem včetně informací o plánovaných opatřeních.
Jedině tak lze zajistit kvalitní sociální dialog.
- velmi špatná situace v doručování, nutnost revize projektu D+2, nedostatek plánovaných technických prostředků, nevhodné automobily na doručování
- povinné zkoušky pro konzultační prodej
- evidence pracovní doby, příplatek za práci přesčas bývá obcházen odměnou za zástup
- řízená fluktuace – zastavený nábor zaměstnanců
- FKSP – informace – žádosti o sociální výpomoci, využití kapitoly na zlepšení pracovního prostředí
- zvýšení hodnoty stravenky na 90 Kč od 1. 7. 2020, vyúčtování stravenek
- odborové otázky – členská základna, příspěvky, jednání regionálních KOV, výjezdní zasedání P KOV ve dnech 10. a 11. 9. 2020 na Moravci, na jednání je pozvané vedení ČP
- informace o stěhování sídla OS ZPTNS
Informace zaměstnavatele
- Feninec
- nutné úspory na personálních nákladech, úspory za kancelářské prostory, částečná práce formou home office, racionalizace administrativy
- organizační změna FO
- připravované organizační změny – HS a servisní útvary,
- řízená fluktuace
- Bobková
Projekt sčítání lidu
- příprava testovacího sčítání, které bude probíhat 1. 9. – 22.10. 2020
- informační pochůzky, sběrná místa (80), kontaktní místa (80), SOB (14)
- aplikace v mobilním zařízení – podpora SBL
- Linert
Projekt D+2
- sledování zátěží, doručovací okrsky dle místních podmínek
- instalace odkládacích schrán
- vozidla – dynamický nákupní systém na chybějící kapacity – během září – října
- technické vybavení, hands free, elektrokola vs. kola – zohlednění v doručovacích okrscích
- řešení svozů z pošt
- BOZP – mechanizace na doručování těžkých zásilek, problematika „poslední míle“
- Knap
- ekonomická situace ČP, problémy s cash flow – komerční úvěry
- úhrada za ČNUS, notifikační proces EK, jednání s MF a MV
- Pracovní skupina MV a při MPSV – řešení situace České pošty
- ztráta ve výnosech z doby nouzového stavu – koronavirus, očekává se dlouhodobý propad ve výnosech, ČP měla i vyšší náklady – vynaložila 70 mil na ochranné pomůcky
- projekty – elektronické dálniční známky, digitalizace, partnerství s ČEZ, služby bankám
- zdroje na investice chybí, výnos z prodeje areálu Gabriel pokryje část ztráty
- doprava
- stav výběrového řízení na pozici ředitele DLS
zapsala Jindřiška Budweiserová
Účastníci jednání:
J. Budweiserová, Š. Alexová, V. Beneš, V. Filipská, J. Fišerová, Š. Grochal, B. Mäsiarová, M. Matyková, I. Homola, M. Roháčková, R. Stehlíková, Z. Svrčinová, P. Tůmová, V. Vardžáková, J. Zedník a V. Trägerová, K. Koukal
R. Knap, E. Bobková, I. Feninec, J. Linert a R. Ferenc – hosté