Program jednání
- Odborové otázky
- Aktuality
- Sociální dialog a kolektivní vyjednávání
- Informace z regionů
- Informace zaměstnavatele
- Ferenc – aktuální informace, výsledky hospodaření podniku, personální situace
- Různé
K jednotlivým bodům programu
1. Odborové otázky
Aktuality
- webinář 1. 7. 2021 o poskytování příspěvků z FKSP zaměstnancům ČP – odpovědi H. Barákové k dotazům P KOV
- úprava MP-1/2019 Tvorba a zásady čerpání FKSP České pošty – změna v poskytování sociálníchvýpomocí a bezúročných zápůjček v případě postižení zaměstnanců v důsledku přírodních živlů, navýšení limitů (v souladu s vyhláškou o fondu) na základě žádosti P KOV
- Měsíční vyhodnocení úrazovosti za červen 2021 – celkem 55, za období leden až červen bylo 477 pracovních úrazů
- 11. 8. 2021 – proběhne společné jednání zástupců odborových organizací se zaměstnavatelem prezenční formou, žádost o možnost připojení online, zaslat dotazy pro jednání předsedkyni do 5. 8. 2021
- OP-2/2020/GŘ – aktualizace opatření k bonusům za produkty a prodej služeb, přepážky ČEZ – obava z dalšího tlaku na zaměstnance v souvislosti plněním obchodních cílů
- organizační změny k 1. 8. 2021 – zřízení Specializovaného útvaru Balíkovna, převody pracovních míst a zřízení pracovních míst v tomto nově zřízeném útvaru v souladu se schváleným podnikatelským záměrem – změny nemají dopad do zaměstnanosti
- organizační změna v divizi Logistika k 1. 9. 2021 – dochází ke sloučení provozoven SPU a dep a jejich sloučením vznikne nová organizační jednotka DSPU (Depo s přepravním uzlem), bez dopadu do zaměstnanosti, počet pracovních míst se nemění
- organizační změny k 1. 10. 2021
- průzkum SI BOZP na téma Psychosociální rizika (anonymní dotazníky zaměstnanců ČP) – vyhodnocení Státním zdravotním ústavem, Česká pošta z tohoto šetření vychází jako solidní zaměstnavatel
Sociální dialog a kolektivní vyjednávání
- pokračování kolektivního vyjednávání na straně odborových organizací je komplikováno, NOS ČP odmítlo dokonce navýšení sociální výpomoci v případě živelních událostí – u této odborové organizace zcela chybí zájem o pošťáky
- RO generálního ředitele České pošty k volbám do Dozorčí rady České pošty dle platného volebního řádu z roku 2003, organizace voleb
Informace z dozorčí rady České pošty
- připravované rozdělení státního podniku a strategie České pošty, hospodaření České pošty, situace na trhu balíkových zásilek, náklady univerzální služby
Informace z Nadace České pošty
- finanční podpory zaměstnancům, kteří byli zasaženi přírodními katastrofami
2. Informace z regionů
- prodej budov ČP a stěhování, centralizace dodejen a problémy s dopravou na pracoviště, výpovědi doručovatelů
- přesčasy zaměstnanců, problémy se šoupacím modelem, rušení provozoven Brno 1 a Brno 2 k 30. 4. 2022, obchodní politika
- pilotní projekt DUS – od 1. 9. 2021 spojení regionů VČ a SČ
- rušení neobsazených pracovních míst ve vnitřní službě, nedostatek zaměstnanců, zejména doručovatelů = zvýšená zátěž pro stávajících zaměstnance a zároveň problém s čerpáním dovolených, balíkoví doručovatelé
- zátěž motorizovaných doručovatelů, nedostatečné personální zajištění, nastavení rajónů
- vážná připomínka k zajišťování respirátorů pro zaměstnance příslušnými vedoucími – neprobíhá příliš pružně, zaměstnanci si musí často respirátory kupovat sami, a to v letních měsících mají zvýšenou spotřebu
- vedoucí by se měli více zaměřit na pomoc zaměstnancům, kteří byli postiženi povodněmi
- tlak na obchodní činnost, smlouva s ČEZ, přepážky s touto obchodní činností od 1. 8. 2021, probíhající školení
- SPU Malešice, pošta 120 – pracovní podmínky
- MANUÁL PRACOVNÍ DOBY – je potřeba se podle něj řídit, každý pošťák!
3. Informace zaměstnavatele
R. Ferenc – aktuální informace, výsledky hospodaření podniku, personální situace
- poděkování P KOV za souhlas k rozhodnutí o finanční pomoci zaměstnancům České pošty postižených živelní katastrofou (navýšení limitů sociální výpomoci a bezúročných zápůjček pro zaměstnance, kteří utrpěli škody). Na návrh P KOV České pošty byl upraven MP v této oblasti s ohledem na další možné újmy pošťáků při živelních událostech
- informace k volbám a Volebnímu řádu zástupců zaměstnanců v Dozorčí radě České pošty na základě rozhodnutí generálního ředitele České pošty – volby se budou konat podle platného volebního řádu z roku 2003.
- kolo je volba volitelů – 3. a 6. 9. 2021, je třeba 368 volitelů
- kolo volba členů dozorčí rady – 13. 9. 2021
volební obvody, depa, SPU, Oblastní pošty atd., volební komise
P KOV bude v centrální volební komisi zastupovat Ivan Homola
- informace k organizační struktuře logistiky od 1. 9. 2021 – DSPU, řídící depa
- čerpání FKSP – čerpání fondu v letošním roce, možné mimořádné navýšení příspěvků ve čtvrtém čtvrtletí, např. na příspěvek na stravování, aby nebyl velký zůstatek
- ochranné pomůcky – zakrytí dýchacích cest – přepážky – zaměstnavatel postupuje na základě nařízení ministerstva zdravotnictví.
4. Různé
- proběhne výjezdní zasedání P KOV na Moravci v dnech 7. a 8. září 2021
- uskuteční se seminář BOZP ve dnech 8. – 10. 9. 2021 v Berouně
- změna plánovaného termínu jednání P KOV – místo 27. září 2021 se jednání uskuteční 4. října 2021
Příští jednání P KOV bude prezenční formou dne 30. 8. 2021 od 9:30 hodin v hotelu Olšanka.
Zapsala V. Trägerová
Ověřila J. Budweiserová
Účastníci jednání:
J. Budweiserová, V. Beneš, Š. Grochal, I. Homola, B. Mäsiarová, M. Matyková, R. Stehlíková, P. Tůmová, V. Vardžáková, J. Zedník a V. Trägerová, K. Koukal
Omluveni: Š. Alexová, L. Bílá, V. Filipská, J. Fišerová, A. Navrátilová, M. Roháčková, Z. Svrčinová, Hosté: R. Ferenc